Στοιχεία και διάγραμμα μαθήματος

There are no translations available.

Στοιχεία Μαθήματος

Κατηγορία, κωδικός, μονάδες

Επιλογής. 6350, 3 ΔΜ, 4 ECTS

Τύπος μαθήματος

Διαλέξεις με δομημένο διάλογο

Εξάμηνο

Χειμερινό 2019 -2020

Διδάσκοντες

Π.Σ. Κορδούτης, Α. Μαντόγλου, επικουρία από Δρ. Ν. Παπαθανασίου*, E. O. Χρηστίδη* και Υπ. Δρ. Κ. Χρ. Δαουλτζή*

*[η Δρ. Παπαθανασίου και η Ε. Ο. Χρηστίδη είναι επιστημονικά υπέυθυνες της Ομάδας Orlando LGBT+, που ασχολείται με τη ψυχική υγεία ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων, ο Κ. Δαουλτζής είναι υποψήφιος διδάκτορας στο Τμήμα Ψυχολογίας. Όλοι είναι μέλη του Εργαστηρίου Εφαρμοσμένης Ψυχολογίας του Τμήματος Ψυχολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου.]

Ώρες διδασκαλίας και αίθουσα διδασκαλίας

Πέμπτη 12:00 - 15:00, Γ1

Ώρες συνεργασίας

Πέμπτη 10:00 - 12:00, γραφείο Ε3

Επικοινωνία

ηλ.-ταχ. This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it , This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it

Συστάσεις για την καλύτερη παρακολούθηση

Εξ αιτίας του πνεύματος του μαθήματος και την νοοτροπίας των εξετάσεων που απαιτούν δημιουργική και κριτική σκέψη  η παρακολούθηση των παραδόσεων του μαθήματος κρίνεται ότι μπορεί να συμβάλει αποφασιστικά στην καλύτερη κατανόηση του αντικειμένου αλλά και σε καλύτερη επίδοση στις εξετάσεις


Διάγραμμα μαθήματος

  1. Η παράδοση των ακαδημαϊκών Ψυχολογικών προσεγγίσεων στο ζήτημα της ταυτότητας φύλου: Βασικές έννοιες. Το δίλημμα του βιολογικού ή κοινωνικού φύλου. Η απόκριση της παλαιάς θεωρίας περί διαφορών φύλου (Maccoby & Jacklin, 1974) στο δίλημμα, η ιστορική επιρροή της και η ανατροπή της. Η προσέγγιση στο δίλλημα της Βιο-Εξελικτικής Ψυχολογίας. Η σκοπιά της θεωρίας περί εγκεφαλικής συνδεσιμότητας. Κριτική των δύο προσεγγίσεων. Η θεωρία των κοινωνικών ρόλων. Η θεωρία του κοινωνικά μαθημένου σχήματος φύλου κατά Bem. Η κοινωνική συντήρηση και ο έλεγχος των ρόλων φύλου, η ενδοατομική σύγκρουση ρόλων φύλου, η μειονοτική πίεση και οι κλινικές της συνέπειές.
  2. Κοινοτική κλινική ψυχολογία, ψυχιατρικοποίηση και ιστορία κινημάτων
  3. Ζητήματα σεξουαλικότητας, φύλου και σεξουαλικού προσανατολισμού: Οι σύγχρονες προσεγγίσεις στην ψυχολογία και τις κοινωνικές επιστήμες.
  4. Ζητήματα ταυτότητας φύλου σε κλινικά πλαίσια: αποπαθολογιοποίηση και καλές πρακτικές
  5. Ίντερσεξ ταυτότητες: ανθρώπινα δικαιώματα στην Ελλάδα και παγκόσμια, παθολογιοποίηση, διακρίσεις
  6. Προκαταλήψεις, στάσεις και αντιλήψεις (ομοφοβία/τρανσφοβία) ειδικών ψυχικής υγείας και η επίδρασή τους στην παροχή υπηρεσιών.
  7. Καλές και κακές πρακτικές στην παροχή υπηρεσιών ψυχικής υγείας σε ΛΟΑΤΚΙ άτομα: Οι διεθνείς οδηγίες (Όπως εκφράζονται επίσημα από την Αμερικανικη Ψυχολογική Εταιρεία, τον Βρετανικό Σύλλογο Ψυχολόγων, και τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας)
  8. Διακρίσεις και η επίδρασή τους στην ψυχική υγεία: αναγνώριση, αντιμετώπιση και κλινικά στοιχεία
  9. Έμφυλη βία, κουλτούρα βιασμού, ετεροκανονικότητα και συνεπακόλουθες κοινωνικές αναπαραστάσεις: οι πιθανές επιπτώσεις στην ψυχική υγεία και τα εμπόδια στην αποτελεσματικότητα των σχετικών παρεμβάσεων.
  10. Ομοφοβικός και τρανσφοβικός σχολικός εκφοβισμός: Αναγνώριση και αντιμετώπιση. Χαρακτηριστικά συμπεριληπτικού σχολείου.
  11. Τα στάδια της αποδοχής και της αποκάλυψης των ΛΟΑΤΚΙ (ΛΟΑΤΚΙ: Λεσβίες, Ομοφυλόφιλα, Αμφιφυλόφιλα, Τρανς, Κουίρ, & Ιντερσεξ άτομα) ταυτοτήτων (coming out)
  12. Διαθεματικότητα-διασταύρωση ταυτοτήτων που δέχονται διακρίσεις: αναγνώριση των αναγκών και προσαρμογή των υπηρεσιών ψυχικής υγείας (ενδεικτικά: ΛΟΑΤΚΙ+ οροθετικά άτομα, σεξεργάτριες-ες, πρόσφυγες)
  13. ΛΟΑΤΚΙ οικογένειες: τα σύγχρονα επιστημονικά δεδομένα και ο ρόλος της/του ψυχολόγου

 

 

Last Updated (Monday, 13 January 2020 09:05)